۱۳۹۶ آبان ۶, شنبه

خامنه ای؛ 28 سال رهبری بدون حتی یک فتوای راهگشا در حوزۀ مسئولیت اصلی ولی فقیه!

Image result for ‫سپنتا نیکنام‬‎

1- علی علیزاده:
 آمریکا: اقلیتهای دینی ایران حق شهروندی ندارند
جواد لاریجانی درCNN: دارند، نامزد انتخابات هم میشوند شورای نگهبان: نخیر. ندارند

2- دلقک ایرانی:
و جمهوری اسلامی داخل همین سه خطی که تو نوشتی چهل سال است تنفس می کند بزور! زنده که نمی تواند بشود. اما نمی میرد هم. تو یکی از مولکول های این اکسیژن تنفس مصنوعی هستی در مدیای دیداری. من هم یکی از اتم های آن در مدیای نوشتاری! خیلی متأسفم! یا...هو

3- دلقک ایرانی:
آیا کسی سراغ دارد که خامنه ای در طول 28 سال حکومتش فقط یک فتوای حکومتی جهت حل مشکلی شریعتی داده باشد اعم از خرد و کلان. که ندارد. در حالیکه منظور آیت الله خمینی از مطلقه کردن و جوان کردن شرایط رهبر برای بسط ید دادن به او در فتواهای ساختار شکن بود در مقابل تحجر سنتی! یا...هو

4- دلقک ایرانی:
هر سیاستمدار و روشنفکری که فتوای شورای نگهبان در مورد سپنتا نیکنام را از جنبۀ مصلحت و قانون نقد می کند مثل دوقلوهای ضرغامی - تاجزاده خائن به ملت و نوکر قدرت است. زیرا حکم نگهبانان اسلام خلاف خِرَد است و باید ازاین جهت مورد هجوم قرار بگیرد. و الا قانون و اسلام همانیست که یزدی گفته

5- توئیت های چهارگانۀ بالا در هشتگ سپنتانیکنام گذاشته شده است که اولی مربوط به علی عیلزاده همشهری لندنی من است و سه توئیت بعدی پاسخ من به او. بد ندیدم که اینجا بگذارم برای شمایی که محتمل - مثل من - توئیتر را جدی دنبال نمی کنید. زیرا بنظرم می رسد که موضوع رد صلاحیت نمایندۀ زرتشتی شورای شهر یزد بعد از انتخاب شدن و با سابقۀ چهار سال عضویت قبلی در همان شورا. پتانسیل خوبی برای مانور روی تحجر شریعت سنتی شیعی ببار آورده و چون فلسفۀ سیاسی حکومت دینی را - بجای سیاست عملی حکومت دینی - هدف می گیرد ایستادن بر روی آن بسیار مفید و آگاهی بخش است. مثل بحث حجاب زنان یا ورود زنان به ورزشگاه ها و بحث های بنیادی از این قبیل.

6- یک علت دیگر این آخرین پست من - تا در آینده - ارادتم به زرتشتیانی است که هم آباء و اجدادم بوده اند و هم "رستم"ی از آنان را تشییع جنازه کرده ام در قصر فیروزۀ تهران هنگام کباب شدنش در انفجار موتورخانۀ شوفاژی در پایگاه همدان - رستم رییس واحد گرمایش تأسیسات پایگاه بود - که من هم رییس رستم بودم. مینوی بود و وارسته و لاجرم آمرزیده از سوی اهورامزدا.

7- لطفاً از هر نوع هرزه دری به اشخاص حقیقی که در اینجا نامبرده ام و همینطور پرداختن به خود من پرهیز کنید که منتشر نخواهم کرد. کامنت های مفید بگذارید و مهمتر اینکه در هرجا می توانید کمک کنید که مسایل بنیادی چالش درست کن برای شریعت حکومت را ترند روز کنید و نگذارید موارد فرعی جای مشکلات اصلی را پر کند. دوستتان داشتم و مرسی به همه! یا...هو

۱ نظر:

Dalghak.Irani گفت...

سلام
بزودی تا 15 روز آینده برخواهم گشت. ده روزی است که توئیترم را فعالتر کرده ام. اما وبلاگ را هم ادامه خواهم داد. مرسی از دوستانی که پرسیده اند. یا...هو